lördag 5 november 2011

Juldukning

Varje år , (blir fjärde året i år) har vi en julkväll hemma hos oss där vi bjuder in våra vänner. Äter gott, umgås och leker julklappslek =) . Underbart roligt tycker iaf jag!

Jag älskar att pyssla om tid finner å gillar verkligen att duka fint och lägga upp fint, när jag var liten ville jag bli kallskänka faktiskt.

Håller på och kollar runt lite för att hitta idéer till julkväll och julaftonsdukningen. Kul med lite extra touch.


På panduros hemsida finns det massa roliga tips. De visar även precis vilka saker man behöver till respektive pyssel.

Placeringsgodis




Jag har bestämt mig för att köra på rött, silver och lila som årets jultema.

Här ett förslag till silverdukning från panduro



helgfint fann jag denna fina detalj på stolarna.  Tips! Har man inte vita stolar, kör på vita lakan som man knyter runt stolarna. se bilden nedanför denna, som är tagen på vår bröllopsmottagning där jag fixat allt med dukningen själv.






Bilden nedan fann jag på designtjejens blogg julinspirationen är dock hämtad från Åhlens. älskar det lilla pepparkakshuset i glaskupan.


hennes sidan hittade jag även denna fina =)  Iaf något för mig som gillar dalahästar



Inga kommentarer: